Olga Tokarczuk “Dienos namai, nakties namai“

Olga Tokarczuk

“Dienos namai, nakties namai“

Puslapiai: 220

Išleido: “Strofa”

Metai: 2007 m.

Tiražas: 1500 egz.

Dailininkas: Giedrė Mikulskaitė

Maketavo: Aurelijus Petrikauskas

Va kaip buvo su šita knyga: kažkas seniai man komentaruose ją parekomendavo, aš jos pavadinimą užsirašiau kažkur, karts nuo karto prisimindavau ją ir vėl užmiršdavau, ir taip tęsėsi gal kelis metus, kol galiausiai vėl ją prisiminiau. Tada per sena.lt suradau, kas ją parduoda, ir pagaliau džiaugiausi suradęs taip ilgai lauktą skaitinį.

Bet pradėjęs ją skaityti džiaugiausi neilgai. Pagrindinė veikėja gyvena mažame kaime ir pasakoja įvairiausias istorijas apie tą vietą ir jos apylinkes. Aš nesu prieš lėto tempo kūrinius, kuriuose pilna visokiausių pasakojimų, aš tokius netgi labai mėgstu, tačiau šis romanas iškrenta iš tokių tekstų krūvos. Šioje knygoje yra daug aplinkos stebėjimo, daug padrikų istorijų, kurios vėliau viena kitą paliečia – atrodo, jog tai yra knyga kaip tik man. Bet blet blet. Viskas čia taip niūru, kad norisi kažko linksmesnio, o net kai surandi kokią nors linksmesnę istoriją, ji vis tiek palieka kažkokį kartėlį. Neįmanoma nusikratyti romano niūrumo nuotaikos. Todėl ir skaityti nelabai malonu, ir vargina, ir net įdomios istorijos susiskaito kažkaip ne taip įdomiai.

Po to keistai atrodo ir knygos galiniame viršelyje rasti komentarai apie šį autorės kūrinį. Mes įpratę ten rasti kitų rašytojų ar kritikų nuomones apie kūrinį, o čia pateikti internetinės svetainės lideria.pl komentatorių komentarai. Kažkaip nerimtai atrodo. Tarsi internetinių komentatorių nuomonė būtų svarus kūrinio vertės įrodymas.

Kad ir kaip bebūtų, lenkiu galvą prieš jau turbūt neegzistuojančią leidyklą “Strofa“, kuri man davė progą susipažinti su šiuolaikiniais lenkų rašytojais, nes tarp jų buvo mano meilė Jerzy Pilch.

Žymos: , , , , , , , ,

4 atsakymai to “Olga Tokarczuk “Dienos namai, nakties namai“”

  1. j. Says:

    Aš šitą knygą irgi kažkada skaičiau, tai baisiai kankinausi dėl to tempo ir niūrumo. Vos ne kiekvieną kartą prisėdus skaityti ją ketindavau užversti ir daugiau neatsiversti

  2. Justė Says:

    nugi gaila gaila, kad per niūru pasirodė :) man tai atvirkščiai – visa ta nuotaika taip gerai suėjo! gal todėl, kad ta lenkijos dalis man sentimentus kelia ir lengva buvo įsivaizduoti visą veiksmą. o skaitytojų komentarai, tikrai neatrodo kažkaip labai jau kompetetingai, bet gal dera prie tų visų internetų pačioj knygoj.

    yra dar viena jos knyga lietuviškai, ne tokia fragmentiška kaip šita, bet ten irgi liūdna, klampu ir niūru (ir man patinka :))

  3. arsonist's prayers Says:

    […] pradžių nuvylė Olgos Tokarczuk knyga „Dienos namai, nakties namai“. Nežinau, kodėl iš šios knygos tikėjausi stebuklų, bet taip jau kartais būna su tomis […]

Parašykite komentarą

