Dabar

Po metų pertraukos rugsėjį vėl grįžau į universitetą. Vilniaus universitete studijuoju leidybos magistrantūrą. Visiems, kas paklausia, kodėl studijuoju, atsakau, jog per metus, kuriuos praleidau tik dirbdamas, užsinorėjau dar ką nors pasimokyti. Universitete visiems sakau tą patį, tik dar pridedu, jog mane visada traukė leidyba, tik, va, niekada nesugebėjau įstoti į leidybos bakalauro studijų programą. Tai nėra visai tiesa, nes: 1.) kai stojau pirmą kartą, leidybą įrašiau žemiau nei visokias ten filologijas, į vieną kurių, deja, ėmiau ir įstojau; 2.) kai stojau antrą kartą, leidybą rašiau žemiau nei archyvistiką ir istoriją, nes vis tiek žinojau, jog man truks šiek tiek stojamojo balo, kad ten papulčiau.

Dabar gailiuosi, kad abu kartus leidybą rašiau žemiau, nes po poros pirmųjų savaičių supratau kaip mane domina ir motyvuoja tai, ką dabar mokausi. Tokios motyvacijos niekada nejaučiau, kai studijavau archyvistiką. Ar toks pats sudomintas ir motyvuotas būsiu ir toliau, parodys laikas.

Įdomu tai, jog nors tai ir buvo mano trečia rugsėjo pirmoji, kuomet patekau į naują studijų programą, aš ir vėl išgyvenau tą jaudulį, kuris yra susijęs su tuo nesmagumu, kai nežinai, kokios grupiokės ir grupiokai bus, nežinai, kaip su jais pradėti bendrauti. Šįkart viskas susiklostė labai šauniai, nes jau trečiąją dieną mes sveikinom vieną grupiokę su gimtadieniu, tą pačią dieną sutarėm daryti ir cementofkę rugsėjo pabaigoje ;) Gerai ir tai, jog be manęs grupėje yra dar vienas vyrukas, tiksliau, tikras vyras, tik, deja, kol kas man lengviau bendrauti su grupiokėmis nei su juo.

Ruduo tapo įdomus vien dėl studijų. Einu kur nors ir galvoju apie semestrinio darbo rašymą, einu kur nors ir galvoju apie tai, ką išgirdau per paskaitas. Turiu ką įdomaus papasakoti kitiems.

Kita vertus, išgėręs tarp žmonių aš vis dar esu lygiai toks pats chaotiškas pats sau. Galiu būti rimtas, santūrus, bet galiu plepėti visą vakarą neužsičiaupdamas. Būna, užsigalvoju apie tai, kaip man sektųsi, jeigu susimesčiau su ta ar ana mergina; galvoju apie tai, kokią patalynę ji turi, nes mane labai slegia mano abu patalynių komplektai – vienas su delfinais, kitas su laivais, ir aš galvoju ar jos drabužiai turi kažkokį specifinį kvapą, kurį įtakoja jos skalbimo milteliai ir minkštikliai, o gal ir jos kūno kvapas; galvoju ką ji mėgsta valgyti pusryčiams, ar savaitgaliais ji mėgsta gulinėti lovoje iki pietų, ar jos gėrimui egzistuoja ribos ir ar išgėrusi ji nepameta blaivaus proto (aš nepametu, prisiekiu!); man įdomu ar ji buvo stipriai įsimylėjusi, ir ar viskas baigėsi užtektinai blogai, kad dabar ne tai, kad negalvotų apie meilę, bet tiesiog jos nesureikšmintų – kartais aš noriu sutikti būtent tokią merginą ir pasakyti jai labas, aš irgi jaučiuosi tuščias, manau mums dera būti kartu, nes mes nebeturime vilčių.

Bet kitą dieną paskaitose ir darbe sugebu būti rimtas, mąstau tik praktiškai, o sunkiausias uždavinys vis dar tas pats – ką valgyti pietums?

Žymos: , , , , , , , ,

8 atsakymai to “Dabar”

  1. Sandra Says:

    Dabar suprantu, kad ne šiaip sau domitės tipografija ir tuštybės leidyba ;)

    Čia prie to paties, šiaip, norėjau pasidalinti vienu puslapiu apie poezijos “chapbooks” (vienos knygutės iš jų kaip tik laukiu, ateis paštu): http://kaminipress.com/

    • arsonist's prayers Says:

      Aš dar prieš pradėdamas studijuoti domėjausi daug kuo ;) O kai buvau penktoje klasėje, pats leidau sau žurnalus apie automobilius ir kompiuterinius žaidimus. Tiesiog gimiau būti leidėju, baisiau ir būti negali ;)

  2. comet4g Says:

    … nes mylėjau jį, nors jis buvo pamišęs, ir galbūt mylėjau jį kaip tik už pamišimą, nes jo pamišimas buvo gražesnis už kitų žmonių išmintį. — M.Waltari

  3. Sandra Says:

    O aš turbūt gimusi užsiimti savilaida. Septintoje klasėje leidau žurnalą apie gyvenimą. Berods kas mėnesį parengdavau naują numerį, kurį įsegdavau į labai kietą viršelį :) Su manimi iš pradžių dirbo dar trys merginos, bet galiausiai likau viena su savo idėja.

    • arsonist's prayers Says:

      Žurnalas apie gyvenimą ;) Pamenu pas mus mokykloje buvo leidžiamas mokyklos laikraštis, tai mes, penktokai-šeštokai irgi pradėjom leisti laikraštį. Bet mano klasėje buvo nemažai vaikų iš turtingų tėvų, todėl galiausiai atsirado tiek daug laikraščių, jog jie tapo niekam nebeįdomūs ;)

  4. pusryčių šmėkla Says:

    o, kolega leidėjas:) labai smagu, kad esi patenkintas studijom ir jauties atsistojęs į savo vietą. galbūt vis tik leidybos magistras įdomiau už bakalaurą, nes aš asmeniškai jaučiuosi kiek tai iššvaisčiusi tuos ketverius metus, nepaisant to, kad knygos, jų leidyba, apipavidalinimas ir kiti gėriai man irgi žiauriai įdomu. toks jausmas, kad mes tiesiog prabėgom bandydami paliesti viską, kas toj leidyboj yra, bet taip nieko gilesnio ir neįgijom, gal kaip tik dėl to mėtymosi – truputį literatūros, truputį poligrafijos, truputį fotošopo ir indesigno, truputį ekonomikos, truputį vadybos, truputį marketingo ir reklamos… Galbūt dėl to ir stojau čia, kad šitos studijos kaip ir apima kone viską, kas man įdomu (išskyrus visai neįdomias vadybas, et), bet dabar galvoju, kad reikėjo tiesiog prisiversti pasirinkti Vieną Konkrečią sritį ir ten eiti. aišku, tokiose įvairiapusiškose studijose mokytis įdomu, bet galiausiai jautiesi lyg likęs be nieko. aišku, plius dar pats komfakas su savo kai kuriais dėstytojais, kurių nereiktų leist į auditoriją…kaip archyvistas, turėtum suprast mane :)
    bet kas buvo smagu, tai paskaitos žmonių, kurie iš tiesų susiję su praktinėm sritim, čia buvo gėris. tikiuosi, šito gaunat!

    • arsonist's prayers Says:

      Kaip archyvaras, aš puikiai suprantu tave ;) Bet kol kas negaliu įvertinti leidybos magistro studijų programos. Gal vėliau susidarysiu tam tikrą nuomonę. Šiandien kaip tik žiūrėjau leidybos bakalauro studijų programą, mačiau visas tas vadybas, ekonomikas, poligrafijas. Gali būti, jog leidybos magistras yra sutrumpintas ketverių leidybos bakalauro programos dalykas ;)

  5. arsonist's prayers Says:

    […] prieš savo gimtadienį važiavom su mama į Kauną, kur ją operavo. Ruduo prasidėjo ėjimu į paskaitas, knygotyros konferencija (siaubinga, siaubinga), naujomis pažintimis, ir jau spalio pradžioje […]

Parašykite komentarą

