Paiki Dalykai

Prisileidžiu vonią karšto vandens. Įkišu dešinę koją, bet greit ištraukiu – per karšta. Atsuku šalto vandens čiaupą. Stoviu, laukiu. Vėl įkišu dešinę koją, palengva ir kairę. Dar šiek tiek per karšta, bet jau geriau. Iš lėto guluosi į vonią, visas išsitiesiu.

Anksčiau dažnai rašydavau vonioje. Būdavo tarsi tradicija. Šįvakar irgi pasiėmiau sąsiuvinį ir rašiklį. Atsisėdu vonioje ir rašau.

Pastarąsias savaites daug galvojau apie žmogaus fizinį grožį. Man įdomu, kaip pats žmogus suvokia savo išvaizdą, kaip save įvertina. Pagal kokius kriterijus jis vertina savo grožį? Ir kaip, pvz., moterys vertina kitų moterų grožį? Kartais juokinga, kai aš, būdamas kartu su mane nelabai gerai pažįstančiais žmonėmis, pasakau, pvz., kad va tas ar anas vaikinas gražus (sakau tai beveik visada norėdamas išgirsti merginų nuomonę apie tą vaikiną). Visi tada sutrinka. Moterys gali garsiai tarpusavyje kalbėti apie kitų moterų grožį, o vyras neturi teisės komentuoti kito vyro išvaizdą.

Dar man įdomu kaip moterys vertina vyrų grožį. Į ką jos atkreipia dėmesį? Suprantu, kad iš esmės fizinis grožis priklauso ir nuo tavo santykio su žmogumi. Pvz. jeigu merginą užkalbina vaikinas, kuris jai atrodė gražus, bet jis rimtai susimauna, tai visas jo grožis merginai tampa nebeaktualus – vaikinas jai įstringa savo niekšiškumu, nesupratingumu, grubumu ar pan. O ar vyrams egzistuoja moters grožis atskirai nuo moters charakterio? Kiek kartų esu galvojęs, kad ta graži mergina yra įdomi vien tik todėl, kad ji yra graži man? Ir kiek kartų esu vengęs bendrauti su nepažįstamomis merginomis vien tik todėl, jog jos manęs netraukė fiziškai? Kuo daugiau apie tai galvoju, tuo liūdniau viskas skamba.

Bet iš tiesų ne, nėra čia ko liūdėti dėl to. Esu matęs daug išvaizdžių vyrų su neišvaizdžiomis moterimis, ir nemažai gražių moterų su neišvaizdžiais vyrais. Mama man dažnai sako, kad vyrui yra lengviau gauti geresnę moterį nei kad moteriai – geresnį vyrą. Esu įpratęs girdėti, kad moterys vyrą renkasi iš esmės ne pagal sielą, o pagal tai, ar jis sugebės užtikrinti šeimai stabilų gyvenimą. Neva taip jau yra suprogramuotos moterys – ieškoti saugumo.

Man sunku susitaikyti su tuo, jog žmonės pasiekia kažkokią ribą gyvenime, kurią peržengdami nusprendžia elgtis pagal standartus: vyrai renkasi užguitas moteris, nes bus kas virs košę, o moterys renkasi finansiškai saugius vyrus, kad ir kokie jie bebūtų. Kaip mano mama kažkada sakė: anksčiau meilės nebuvo. O ar ji yra dabar?

Kas turi dėtis žmogaus galvoje, jei jis staiga nustoja ieškoti sau tinkamo žmogaus ir renkasi lengvesnį variantą? Taip, aš irgi kažkada taip pasielgiau. Bet, negalėdamas tverti apgalvoto gyvenimo viską baigiau ir dar dabar pykstu ant savęs, kad, bijodamas vienatvės, pradėjau draugauti su mergina, tarp kurios ir manęs plytėjo didelė praraja.

Būna žmonės, kurie sako: Turėk tikslą ir jo siek, ir t.t. Ir būna kiti, jie sako: Nesiparink, viskas bus gerai. Baisu matyti kaip pirmieji staiga užmiršta savo tikslus, suranda niekuo nežavinčią antrąją pusę (renkasi ją tik todėl, kad ji/jis yra saugus variantas), ir gyvena taip, tarsi niekada nebūtų turėję tikslo susirasti moterį iš didžiosios M ar vyrą iš V; o antrieji, visą laiką gyvenę nesiparindami, galiausiai taip nieko ir nesuranda – gyvena vieni, ir tiek.

Dar aš galvoju apie poros grožio santykį, t.y. kaip jie abu jaučiasi dėl vienas kito išvaizdos. Gyvenime man yra buvę, kad pradėjęs draugauti su mergina aš staiga pradėdavau galvoti Dieve, ji tokia graži, aš nesu jos vertas. Tokia mintis yra savižudybė, ir net suvokdamas jos kvailumą, negaliu pripažinti, jog man pavyksta apie tai negalvoti dabar. Ir tada galvoju, kažin ar moterims irgi kyla tokių minčių? Kad, pvz., jos jaučiasi neužtektinai gražios, nevertos savo vyrų. Ar būtent ne dėl šio nepasitikėjimo savimi žmoguje gimsta sunkiai išreiškiamas noras suvalgyti savo gražiąją antrą pusę? Ar toks sunkiai nusakomas noras nereiškia, jog vienas žmogus nori pasisavinti kitą žmogų tik todėl, kad jaučiasi nesaugus? O suvalgyti – tai pasisavinti ar pražudyti kito grožį?

Kažkada draugavau su labai gražia mergina. Iki šiol ji man atmintyje yra išlikusi kaip labai graži moteris. Bet ji buvo vienintelė, kurios suvalgyti aš nenorėjau. Man patiko jos grožis, patiko būti su ja, bet aš, anksčiau visada greit pamesdavęs galvą, tąkart taip ir nepamečiau. Man netgi nekilo minčių, kad ji gali būti verta geresnio už mane. Kodėl taip atsitiko? Ar ne todėl, kad be valgymo, mylėjimosi, filmų žiūrėjimo ir saikingo alaus gėrimo mūsų daugiau niekas nesiejo? Argi toje draugystėje buvo bent vieno iš mūsų siela? Ne, nebuvo. Ji buvo pirmoji, kuriai neprisipažinau meilėje.

Todėl man ir įdomu, kiek žmonėms svarbus fizinis grožis, o kiek bendras suderinamumas. Kaip man žinoti, jog aš neieškau vien tik grožio, kad turiu kažkokių dvasinių vertybių, kurias man reikia patenkinti būnant su kitu žmogumi?

Kas būtų, jeigu vieną rytą prabusčiau, man būtų 25 metai, bet aš nieko nežinočiau apie meilę ir turėčiau su ja susipažinti iš naujo? Ar mano meilė galėtų būti tokia nuoširdi kaip mažo vaiko? Ar tokia meilė kam nors reikalinga šiais laikais?

Žymos: , , , , , , , , , , , , , , , , ,

6 atsakymai to “Paiki Dalykai”

  1. alkoholikairnieksai Says:

    skaitydama prisiminiau gerą ir tikslią citatą:
    “Show me a beautiful woman and I’ll show you a man who’s tired of fucking her“.
    o aš manau, kad išvaizda yra svarbi tik santykių pradžioje. susižavi žmogum, nes jis traukia išoriškai, o tada arba ima vidumi traukti, arba ne. vėliau imi priprasti prie visokių išoriškų trūkumų, nes jie tampa mylimo žmogaus dalimi, ir supranti, kad jį myli kaip _kompleksą_, o ne kaip kokią nors atskirą dalį, kuri buvo svarbi santykių pradžioje.
    galbūt blogai yra tai, kad remdamiesi tuo, tik vyrai, tiek moterys stabiliuose santykiuose ima mažai dėmesio skirti savo išvaizdai:)

    • arsonist's prayers Says:

      Suprantu tavo įžvelgiamą problemą. Iš tiesų mane žavi pagyvenusios poros, kuriose abu žmonės ir toliau vienas į kitą žiūri tarsi būtų ką tik įsimylėję. Tai priverčia patikėti meile ;)

  2. pusryčių šmėkla Says:

    Aš turbūt nelabai moteris, nes man vyras nuo to, kad jis niekšas, nepasidaro mažiau vizualiai gražus. Bjaurių ar man prišikusių žmonių aš galiu sėkmingai nekęsti net suvokdama, kokie jie gražūs ir to neneigdama. Čia man greičiau priešingas efektas atsiranda: netgi neypatingos išvaizdos žmonės, kuriuos laikau draugais ir kitokiais artimaisiais, man pamažu savaime tampa labai gražūs, nors kai pabandai pažiūrėt į juos iš šalies, tuos trūkumus lyg ir matai, bet šiaip nepastebi, kad vieno dantys kreivi, kito akys per arti sustumtos, trečias per storas ar per kūdas.

    Į moterų grožį žiūriu labai teigiamai. Žurnalai ir kitos moterys perša mintį, kad moterys į gražesnes už save žiūri kaip į priešes, kūrvas ir raganas, bet į gražias moteris aš žiūriu kaip į kokias deives. Man norisi į jas žiūrėti ir jas nupiešti, ir išsisaugoti atminty tuos tobulus bruožus.

    Manau, kad tai, ką apie savo išvaizdą galvoja žmogus, priklauso nuo keleto dalykų, svarbiausi iš jų būtų savivertės jausmo lygis, kitų žmonių atsiliepimai apie tave ir vaikystės/paauglystės patirtys (jei pakankamai žmonių tau kartodavo, kokios gražios tavo akys, ilgainiui ir pats tuo patiki, ir atvirkščiai. taip žmonės, kuriuos sutinki per gyvenimą gali tau padėti įgyti krūvas kompleksų, o po to juos išsigydyti). Plius ir šiaip dažnai žmogaus įsivaizdavimas apie tai, kas yra gražu ir gerai, nesutampa su tuo, ką jis turi. Pavyzdžiui, objektyviai pažvelgus į save veidrodyje, aš matau, kad nesu nei pribloškianti gražuolė, nei pabaisa, greičiau ganėtinai vidutiniškos išvaizdos merga, kurią drąsiai galima pavadinti simpatiška. Bet subjektyviai man patinka tik mano plaukų ir odos spalva, o visa kita atrodo kaip kažkoks baisių bruožų rinkinys ir aplinkiniai žmonės, turintys snukelius, panašius į mano, man yra bjaurūs.

    Žmogaus grožis man yra svarbus dalykas. Baisu sakyti (nes nenoriu būti neteisingai suprasta), bet su žmonėmis, kurie man negražūs, net nepradedu bendrauti (tiek vyrais, tiek moterimis), arba tiesiog to privengiu. Su žmogum turi būti malonu benrauti, o jei tau nepatinka šalia jo būti ir į jį žiūrėti, tai kas čia per bendravimas. Vėlgi, kai žmogus tau įdomus ir svarbus, jis automatiškai tampa gražiu, tai čia keblus dalykas, dėl to ir sakau, kad nenoriu būt neteisingai suprasta, nes į grožio sąvoką man įeina šis tas daugiau nei breath-taking veido bruožai.

    Į gilesnes tavo užmestas mintis šiuo metu nenoriu leistis. Tik galvoju, kad jei kuris nors poroj jaučiasi kito nevertas, tai jau santykių tragedija. Kaip gali būti kartu, jei nuolat bijai, kad esi per prastas tam žmogui? Kaip gali būti kartu, jei matai, kad kitas prieš tave nusižemina? – iš serijos, jei manai, kad esi manęs nevertas, tai ir esi nevertas, ką čia dar gaišti laiką su mazgotėm.

    • arsonist's prayers Says:

      Oi oi kaip tu čia pakapstei ;) Bet labai gerai, su daug kuo sutinku, ypač su žmogaus savivertės/savo grožio formavimusi. “Žmonės, turintys snukelius, panašius į mano, man yra bjaurūs“ – žinai, man irgi panašiai.

  3. Sandra Says:

    Man labai patinka Ingmaro Bergmano filmai, o ir jo paties gyvenimo istorija. Daug kartų vedęs, bene devyni vaikai nuo skirtingų žmonų. Jis vis mesdavosi į santykius, tučtuojau vesdavo, susilaukdavo vaikų, manydamas, kad šita šeima pagaliau “tikra“. Kas nors pasakytų, kad jis labai pasileidęs, neištikimas vyras. Tačiau paskutinė jo žmona buvo tai, ko jis ieškojo, tai, ko jam reikėjo. Su ja nugyveno daug metų, iki jos mirties. Ir iki pat savo mirties su ja mintimis (o gal ir garsiai – juk gyveno vienas) kalbėjosi.

    Atkaklumo linkiu. Savo žmogų surasti nėra lengva. Turi pasisekti.

Parašykite komentarą

