“Ir Nedelsdamas Išgėrė“

Atradau tikrą alkoholinės literatūros perlą! Venedikt Jerofejev, “Maskva – Petuškai“. Tokia poetinė kalba, autorius – puikus liaudies dainius ;)

Kodėl jie visi tokie grubūs? Ką? Ir grubūs ne šiaip, o pabrėžtinai grubūs kaip tik tokiomis akimirkomis, kai nevalia būti grubiems, kai pagiriomis visi žmogaus nervai apnuoginti, kai jis pasilpusios dvasios ir tylus? Kodėl šitiap? Ak, jeigu visas pasaulis, jeigu visi žmonės visame pasaulyje būtų kaip aš dabar, tylūs ir baikštūs, ir tokie pat dėl visko netikri: ir dėl savęs, ir dėl savo vietos po dangumi – kaip būtų gera! Jokių entuziastų, jokių žygdarbių, jokio įkarščio! – visuotinis silpnadvasiškumas. Sutikčiau gyventi žemėje visą amžinybę, jeigu man iš anksto parodytų kampelį, kur ne visada yra vietos žygdarbiui.“ (p. 19)

Ir dar:

Žinoma, visi jie laiko mane netikusiu žmogumi. Rytais ir pagiriomis aš pats apie save esu tokios nuomonės. Bet juk negalima pasikliauti nuomone žmogaus, kuris dar nespėjo atsipagirioti! Užtai vakarais – kokios manyje bedugnės! – žinoma, jeigu kaip reikiant įkošiu per dieną, – kokios bedugnės manyje vakarais!

Bet – tebūnie. Tebūnie aš netikęs žmogus. Apskriai esu pastebėjęs: jeigu žmogui rytais būna negera, o vakarais jis kupinas sumanymų ir svajonių, ir užmojų, toks žmogus – labai, labai netikęs. Ryte bloga, o vakare gera – tikriausiasi netikusio žmogaus požymis. Šit jeigu priešingai – jeigu rytais žmogus žvalus ir visas pilnas vilčių, o į vakarą jį apima negalia – toks žmogus tikrų tikriausias pašlemėkas, vertelga ir vidutinybė. Koktus man toksai žmogus. Nežinau, kaip jums, bet man koktus.

Žinoma, pasitaiko ir tokių, kuriems vienodai smagu tiek ryte, tiek vakare, ir saulėtekiu jie džiaugiasi, ir saulėlydžiu, tai šitie – stačiai šunsnukiai, apie juos net kalbėti bjauru.“ (p.23)

Žymos: , , , , , ,

2 atsakymai to ““Ir Nedelsdamas Išgėrė“”

  1. Pseudo Says:

    Atreagavimas į paskutinę pastraipą: “Palaiminti idiotai, nes jie laimingiausi žmonės pasaulyje“. Taip kad jo mintims pritariu, nors man čia gal kiek per daug pompastikos.

  2. alkoholikairnieksai Says:

    keista, kad tik dabar persiatei. buvau įsitikinus, kad būtent tu man ją rekomendavai:)

Parašykite komentarą

