Miestas

Ištrauka iš Friedrich Dürrenmatt knygos „Labirintas: Medžiagos I-III; Bokšto statyba: Medžiagos IV-IX“:

<…> senas kaip pasaulis dykinėjimas, apatiškas jaunimas, kamuolys bukai maudžiančių tariamų mažniekių, aš vis dar nebuvau atsivalgęs mamytės pieno, iš kurio pamaži formavausi, viskas tebebuvo embriono stadijoje, aš dar nebuvau gimęs nė nekalbant apie virkštelės nutraukimą. Buvau žalias, neturėjau nieko daugiau, išskyrus chaotišką fantaziją, atkertančią mane nuo realybės ir verčiančią mane bejėgiu, atgrubnagiu be manierių, kurių man ir dabar stinga; tą metą aš prisimenu su pasipiktinimu ir neapykanta, tai metai, kai pirmukart buvau sužeistas, ir tos žaizdos niekad nesugijo, nesvarbu, ar pats būčiau susižeidęs, ar kiti būtų mane sužaloję. Metai vilkosi vieni paskui kitus, slinko nepaprastai lėtai, buvo toks metas, kai nebežinojau, ką man su savimi daryti, pats sau stovėjau skersai kelio, norėjau būti produktyvus negalėdamas toks būti. Iš ano tolimo ir vis dėlto juokingai artimo meto – ką čia reiškia keturiasdešimt ant penkiasdešimt metų! – išliko tik vaizdų ir įspūdžių skiautės: ironiškai šypsantis mokytojo veidas, mane vis dar tebepuolantis aviganis, iš saulės nutviekstų balkonų vėpsantys žmonės. Buvau verčiamas keistis prievarta, nebūti tuo, kuo esu priverstas ne išorinių aplinkybių, pavyzdžiui, vargo, o vien pats per save. Niekad neišmokau sugyventi su miestu, mes stūmėme vienas kitą, klaidžiojau po jį kaip Minotauras, ką tik patekęs į Labirintą – turėjo gerokai užtrukti, kol jis susivokė besiblaškąs aklavietėje, jei apskritai kada ką nors suvokė; aš tiesiog nežinojau, ką man daryti su miestu, o miestas neišmanė, ką jam veikti su manimi <…>

Žymos: , , , ,

Parašykite komentarą

