Tu turėjai baltus sparnus

Atėjo metas dirbti pas vieną klientą, taip atsidūriau Liepkalnio gatvėje. Toloka, bet kad jau nauja aplinka, tai visai įdomu.

Ofisas didelis, labai daug vyrų. Jie dažnai keikiasi, matyt, kitaip negali, matyt, to reikalauja vyriškumas. Man neįprasta dirbti tokioje aplinkoje, kai aplink visi zuja ir zuja, bet ką padarysi. Užtat leisdamasis laiptine prilėtinu žingsnį ir žiūriu į į oro uostą. Anksčiau nesu jo matęs iš vidinės pusės, iki šiol jis man asocijuodavosi tik su paradiniu įėjimu, nieko daugiau. Dabar gi matau nusileidimo taką, pievas.

Kai kažkuriuo metu išeinu į lauką, atrodo, kad užuodžiu cukrinę vatą. Tai apgaulė, žinoma, bet aš nieko prieš.  Einu į stotelę, laukiu 19 autobuso, dar niekad nesu juo važiavęs. Sulaukęs įsėdu ir atsiverčiu James Joyce apsakymų rinkinį „Dubliniečiai“. Pasiekęs stotį išlipu. Oras atrodo neblogas, laiko irgi į valias, taigi nusprendžiu eiti pėsčias iki poliklinikos. Ten susitvarkau reikalus ir einu link stotelės, nors nesu apsisprendęs, ar tikrai noriu važiuoti namo. Kol einu, pravažiuoja man tinkantis troleibusas, ir tada tvirtai nusprendžiu, kad prasieisiu gatvėmis.

Sutik mane mieste, kur gatvės jungiasi į jūrą, ir jei aš netyčia panerčiau, palauk manęs ant kranto.

Naugarduko gatvėje užeinu į alkoholinių gėrimų ir maisto parduotuvę, kurią esu daug kartu pastebėjęs. Apsidžiaugiu, kai pamatau, kad joje yra latviškų ledų „Pols“. Susimoku ir išeinu, šviečia saulė, oras geras, leidžiuosi žemyn Naugarduko gatve. Dvi mergaitės, einančios priešais mane, žiūri į mano ledų porciją – pažįstų tą žvilgsnį ;)

Priėjęs Trakų stotelę nusprendžiu dar paeiti, netgi sugalvoju, kad pagaliau reikia nusipirkti naują vilniečio kortelę. Žmonių gatvėse nedaug, dabar 16.40h. Prie Salomėjos Nėries gimnazijos kažkoks vyrukas groja gitara ir smagiai dainuoja ispaniškai, matau kaip per kelis metrus nuo jo prisėda mergina su kavos puodeliu. Dabar ji išsitraukia cigaretę; šilumos ieškanti širdis.

Sutik mane mieste, kur stogai dega amžina ugnimi, ir jei aš netyčia nusileisčiau ant žemės, pašauk iš viršaus.

Artėdamas link Vilniaus gatvės galvoju, kad jau ruduo, kad jau viskas, po vasaros, nors, atrodo, dar taip neseniai visi leipo nuo karščių. Bet ruduo visada pasirodo netikėtai, vieną dieną tiesiog imi ir pajunti jį – išėjęs šlapias iš vonios pajunti kažkokią vėsą bute, arba išėjęs ryte į darbą supranti, kad derėjo apsirengti šilčiau, o ir saulės spinduliai jau krenta kitaip. Ruduo ne metų laikas, tai žmogaus būsena.

Užeinu į kioską, kuriame galima įsigyti vilniečio kortelę. Priešais mane eilėje būsimos pirmakursės, bent jau taip iš šono atrodo. Jos perka korteles ir daug klausinėja kaip čia kas. Po to ateina mano eilė, aš irgi perku kortelę, tuo pačiu papildau ją mėnesiniu bilietu. Mano pirmasis mėnesis, įsigytas be studentiškos nuolaidos. Išėjęs iš kiosko sustoju ir bandau ištraukti kortelę iš pakuotės, pastebiu, kad kažkokia mergina žiūri į mane. Kažkodėl pasijuntu nejaukiai – tarsi vėl būčiau pirmakursis, atvykęs ir bandantis surasti savo erdvę ir žmones šiame mieste.

Tik kai įsėdu į autobusą, nemalonus jausmas praeina. Važiuoju sau su krūva nepažįstamų, kurie yra beveik prigludę vienas prie kito, ir čia nėra jokio intymumo. Tik drabužiai, prakaitas ir akys, bandančios nepagauti kitų žvilgsnių. Nes visgi nieko nėra intymesnio už žiūrėjimą vienas kitam į akis.

Apsiginkluoju šypsena, tikėdamasis, kad greitai mus skirs tik širdies dūžis.

Žymos: , , , , , , , , ,

3 atsakymai to “Tu turėjai baltus sparnus”

  1. alkoholikairnieksai Says:

    “Bet ruduo visada pasirodo netikėtai, vieną dieną tiesiog imi ir pajunti jį – išėjęs šlapias iš vonios pajunti kažkokią vėsą bute, arba išėjęs ryte į darbą supranti, kad derėjo apsirengti šilčiau, o ir saulės spinduliai jau krenta kitaip. Ruduo ne metų laikas, tai žmogaus būsena.” – labai patiko. :)

  2. momo Says:

    Labai gražus pavadinimas.

Parašykite komentarą

