Grimzdėjas

Ištrauka iš Thomas Bernhard romano „Grimzdėjas“:

„Kaime jausdavosi kaip paralyžiuotas. Tenai vos benukėblindavo kelis žingsnius iki miško. Kaimas man kelia nuobodulį, sakydavo jis. Glenas teisus, vis vadindamas mane asfalto trynėju, sakė jis, aš vaikštau tik asfaltu, kaime aš nevaikštau, man tai be galo nuobodu, ir aš tūnau troboj. Troba jis vadino iš tėvų paveldėtą medžioklės namą, kuriame buvo keturiolika kambarių. Faktas yra tai, kad tame medžioklės name jis anksti rytą apsiaudavo, lyg ketindamas nueiti penkiasdešimt ar šešiasdešimt kilometrų, aukštai, odiniais raišteliais suvarstomais batais, apsitaisydavo storais miliniais drabužiais, užsivoždavo ant galvos getrinę kepurę. Tačiau tik išeidavo į lauką, kad įsitikintų, jog visai nenori kur nors eiti, ir vėl nusirengdavo, atsisėsdavo apatiniame kambaryje ir spoksodavo į sieną. Vidaus ligų gydytojas tvirtina, kad mieste neturiu jokios galimybės, sakė jis, tačiau čia aš išvis neturiu jokios galimybės. Aš neapkenčiu kaimo. Antra vertus, esu nusiteikęs vykdyti gydytojo nurodymus, kad negalėčiau sau prieštarauti. Man tai didžiausia beprotystė. Aš nuolatos apsirengiu, sakė jis, išeinu priešais namą, bet apsigręžiu ir vėl nusirengiu, nesvarbu koks būtų metų laikas, amžinai vis tas pats. Bent jau niekas mano pakvaišimo nemato, sakė jis <…>. Bet ir aš pats, galvojau aš, stovėdamas viešbutyje, negalėčiau gyventi kaime, todėl gyvenu Madride ir nė nemanau dangintis iš Madrido, to puikiausio iš visų miestų, kuriame turiu viską, ką gali duoti pasaulis. Gyvenantis kaime ilgainiui sukvailėja pats to nepastebėdamas, kiek laiko jis mano, jog tai originalu ir reikalinga jo sveikatai, tačiau gyvenimas kaime išvis ne originalus, o banalus kiekvienam, kuris nėra gimęs kaime ir kaimui. Žmonės, apsigyvennatys kaime, pražūva jame arba bent jau gyvena grotestiškai ir dėl to iš pradžių sukvailėja, o paskui ir gauna juokingą galą.“

Žymos: ,

Parašykite komentarą

